Pilens Dag

Pilens Dag afholdes altid den første lørdag i maj

Baggrund

Den første Pilens Dag blev holdt i 2007. Det var på et flettekredsmøde at man besluttede at sætte fokus på pil. Flettekredse, dyrkere og flettere skulle åbne deres døre og vise pileflet, værktøj, pil og lignende frem overalt i landet. Pileforeningen drømte dengang om en masse synlige arrangementer. Der blev lagt en liste ud her på hjemmesiden med arrangementerne rundt om i landet.

Pilens Dag i dag

Ønsket om fokus på pil med mange arrangementer i hele Danmark eksisterer endnu. Har din virksomhed, din flettekreds eller lignende et arrangement på Pilens Dag, bedes du skrive ind til hjemmeside@pileforeningen.dk SENEST 1. maj 2017. . Skriv lidt om arrangementet og hvor det finder sted. Arrangementet vil blive lagt ind på listen forneden, som forhåbentlig bliver spækfyldt med spændende pile-arrangementer. Du kan også rekvirere PR-materiale for Pileforeningen samt gratis plakater hos Anna Mortensen

Kjellerup

Pileflettere fejrer Pilens Dag

Køb en smuk kurv eller prøv selv at flette i pil. Der bliver masser at se på og røre ved, når Kjellerup flettekreds slår dørene op til åbent hus i anledningen af Pilens Dag.

Pilens Dag finder sted den første lørdag i maj – og pileflettere over hele landet viser denne dag deres håndværk frem.

Det gælder også pilefletterne i Kjellerup, som byder indenfor i det gamle bryggeri på

Duelundgård, Duelundvej 11, lørdag den 6. maj kl. 10-16.

Og der er kaffe på kanden. Kage,  pilesnaps og pandekager kan tilkøbes.

Pileflet er så aktuelt som nogensinde med trenden inden for boligindretning, hvor det er moderne at bringe naturen ind i sit hjem.

På Pilens Dag i Kjellerup kan man se udstilling af pilefletternes håndværk, købe deres alsidige fletværk, som udover forskellige kurve også er ting til haven (flettræer, blomsterstativer, fuglekranse mm) og nyhøstet flettepil.
Man kan også selv prøve at flette en lille ting. Der vil også være salg af vokslys, honningbolsjer, skønne ting drejet i træ og meget andet.

Pilehaven er åben, hvor man kan se forskellige pilehegn, pilehuler, gamle flettræer, og nu også får – måske endda små forårslam..