Pilefestival Sjælland

Pilefestival Sjælland d. 7. 8. og 9 juni i Sagnlandet Lejre alle dage kl 10 til 17

Pilefestival Sjælland er en årligt tilbagevendende begivenhed hvor pileflettere og piledyrkere fra hele Danmark,samles om at afholde et traditionsrigt marked med salg af pil, pileflet, kurve, hegn, flettet brugskunst og flettet kunsthåndværk. I år er der også arbejdende værksteder i Sagnlandet Lejre.

Hvert år er der en udstilling af flet, hvert år med et nyt tema. I år er temaet "Rod i Naturen", hvor man kan tilmelde sig, hvis man er medlem af pileforeningen. Som besøgende på festivalen kan du deltage i små workshops og andre aktiviteter af varierende sværhedsgrad, her kan båd den helt uøvede og den øvede, få ny viden og erfaring med sig hjem.

Markedspladsen summer af glæde og energi fra de åbne værksteds-boder, hvor pilefletterne udøver og viser variationer af deres håndværk. Kom og få en snak om pil, pileflet, kurve, hegn og andre flettearbejder og benyt denne enestående chance for indkøb af årets unikke kurve på Pilefestival Sjællands årlige marked med pileflet. Hér handler du direkte med piledyrkeren og kunsthåndværkeren.

Alle er velkomne!