VIGTIG opfordring til alle medlemmer

Kære alle medlemmer

I disse tider, hvor institutioner, butikker og mange andre steder lukker ned, og som også vil ramme rigtigt mange af jer, der har pil og pileflet som hobby eller erhverv, vil vi på Bestyrelsens vegne gerne opfordre til at alle følger Regeringens og Sundhedsstyrelsens råd om at undgå store samlinger, for at undgå smittespredning.

For jer - og os - betyder det for eksempel, at I begrænser jeres flettetræfaktiviteter i flettekredsene, at I sætter kursusaktiviteter, workshops, udstillinger etc på hold og udsætter det til senere på året

Har du ekstra tid, så flet gerne i pil, kurve, stativer hegn eller andet der giver ro og kan inspirere, og deltag i vores konkurrence " Flet sammen - hver for sig", som kun er for medlemmer

Du kan læse mere om det HER eller klikke på ikonet ovenover.

Har du spørgsmål til ovenstående, så skriv til formand-@-pileforeningen.dk

Og husk at god håndvask altid er godt!

Vis hensyn til hinanden og de svageste og mest udsatte i denne sundhedskrise i landet og verden over, og følg de gode råd, som Regeringen har sendt ud

GODT RÅD!

Medbring altid din egen pileflettede indkøbskurv, når du skal købe ind. Så slipper du for at sætte dine hænder, der hvor andre har sat deres og at ikke selv bringer potentiel smitte til andre! - ( og så er det jo stadig god reklame!)

Bring gerne budskabet videre.

Se vejledninger her på www.coronasmitte.dk

Velkommen til Pileforeningen

Vi er et landsdækkende fællesskab for alle, der interesserer sig for pil og dens fortræffeligheder.

Her finder du blandt andet gode råd om dyrkning og pasning af pil, erfaringer med pileflet, arrangementer for pileflettere og tilbud om kurser i pileflet.

Pileforeningen startede i 1997 som et lokalt initiativ, og voksede sig hurtigt til den landsdækkkende forening, som vi er idag.

På hjemmesiden finder du flere informationer om hvem vi er, hvad vi laver aktuelt og ikke mindst - hvordan du bliver medlem af vores dejlige fællesskab.

Der findes også en "lukket" del på hjemmesiden, som kun er for medlemmer. Her kan du blandt andet finde opskrifter på pilefletterier, som medlemmer har valgt at dele med hinanden og du kan til enhver tid læse vores medlemsmagasin "Pilebladet" i digital udgave. Pilebladet udkommer 4 gange om året.

Log dig ind på medlemssiden "INTRA", med dit medlemsnummer og password.

Tag med på Kreativ-messerne i Brøndby eller Ålborg

Pileforeningen deltager med stand på Kreativmesserne i Brøndby 29. februar og 1. marts og i Gigantium i Aalborg 14.-15. marts - AFLYST pga Coronasmitten i Danmark. Messen bliver flyttet til september i år. Mere om dette senere.

Og Pileforeningens medlemmer kan være med kvit og frit.

Kom og vær med til at vise pil og flet, fortæl hvem vi er, hvad pileflet kan og hvorfor det er en fantastisk hobby og et enestående og stærkt håndværk.

I skal blot henvende jer til Lotte Frederiksen (Bestyrelsesmedlem) hvis I vil med på messe i Brøndby.

Ring på tlf. 28 11 56 63

Eller til Katja Kreiner (Formand) hvis I vil med i Gigantium i Aalborg.

Ring på tlf. 50 74 44 10

VI SØGER FRIVILLIGE TIL ÅLBORG MESSEN! - Tag kontakt til Katja hurtigst muligt

KLIK HER for at læse mere om Kreativmesserne

Pilebladet 91

Pilebladet 91 / april 2020 er på trapperne

Er du logget ind som medlem, kan du læse bladet online fra 4. april

Klik her

Nye deadlines til Pilebladet

Der er vedtaget nye deadlines for indlevering af annoncer, artikler mm til Pilebladet

Se ændringer HER

Pileflet og reklame - på en anden måde

I efteråret var et par pileflettere fra Fyn friske og hjalp 2B Connect, med at lave et kort klip til deres ”under broen” reklamer.

Stort tak for pileforeningen til dem der hjalp, det er så dejligt når nogen melder sig og træder til, når vi bliver spurgt om hjælp.

Den slags hjælp er noget, der ikke er penge i for Pileforeningen, men vi tænkte at der måske ville være lidt reklameværdi.

Vi må indrømme at det er meget lidt reklame der er med, men kigger man efter, så står der Pileforeningen på forklæderne.

(Som vi i øvrigt sælger i vores pileshop)

Endnu en gang tak for hjælpen fra Pileforeningens bestyrelse til deltagerne og også herunder en tak og et link til optagelsen, fra 2B connect.

Filmens link det er her, og tak for hjælpen :-)

Læs hvordan Pileforeningen passer på dine data

KLIK HER

Pilens dag 2020

Se hvad der sker rundt omkring på Pilens dag 2. maj 2020 -

MEN HOLD ØJE MED ÆNDRINGER PGA Corona Krisen!!

KLik HER for at se hvad der sker nær dig

Tjek for eksempel Odder Flettekreds spændende og højaktuelle arrangement, hvor de sætter fokus på bæredygtighed med at stoppe for køb og brug af plastposer og istedet bruge den gode flettede indkøbskurv.

Nyt fra Flettekredse

Se hvad der sker i en Flettekreds nær dig....

Her er nyt fra Brande i Midtjylland og fra Hedepil i Roskilde

KLIK HER for mere information