Projekt hytteby

Uge 33: Vi lavede hegn med rionet og bedafgrænsninger i midten. Og vi klippede græs og klippede græs...
Karin høstede og afløvede stokke til "Flet-med-hytten".
Torsdag kom et par stærke mænd og hjalp med cafételtet og de første boder.
Fredag inrettede vi boder og fik møbler på plads i silende regn. Hvordan skulle det gå?

Tirsdag den 16. august: Rotunden studses og ukrudt fjernes. Birgit fitcher en bademåtte til brusekabinen og Karin begynder på "Flet-med-hytten".

Mandag den 15. august: Vi begynder på den store bedafgrænsning i midten til Klaus Titze´s demonstration. Vi klipper der hvor den store maskine ikke kan komme til. Og vi ser Claude´s sammenklappelige hytte.

Fredag + lørdag den 13. + 14. august: Stod vi på Store Torv med en hytte, flyers og sandwichskilt. Vi stod også på Ingerslev med flyers.

Sidste uge i juli: Dorthe og Birgit har gået og klippet og nusset om byen hele sommeren.
Tunnellen bær spor af at den har været meget populær og brugt hele sommeren. Spidshytten døde desværre men man kan så se hvordan den er flettet. Resten står grønt og fint.

Fredag den 17. juni: Den store portal og alléen blev studset. Det meste er grønt og fint; dog tror vi der har været terrorister i spidshytten, men den lever videre. Tunnellen skal snart have skuddene bukket ind og vi skal klippe græs.

Mandag, tirsdag, onsdag i uge 21: Vi lavede transportable hytter på Gyllingvej i stalden hos Rie og Erik
(Odderegnens pilefletteres mødelokale).
Frede 1 og Frede 2 lavede "Wigwam-hytten" og Inger Margrethe og Anna lavede "Thekandehytten". Inger Margrethe har sponsoreret både bunde og pil til de to hytter, som bliver 1. og 2. præmie i vores hyttelotteri på Pilefestivalen. Se dem under "Lotteri".
Dorthe og Birgit flettede rundaser og spandeskjulere, der også vil indgå i lotteriet. Frede lavede blomsterstativer og Anna lavede en bamsehytte og Lise lavede bamsestole. I alt blev der 21 gevinster i lotteriet, som var en stor succes.

Torsdag den 19. maj: "Dogherthy-hytten" bliver tæt, brusekabinen skyder i højden, og det fitchede hegn bliver færdigt. Havebænkskjulet er næsten færdigt. Karin og Inger Margrethe kæmpede længe med et hegn lavet af pilebundter hængt op på ståltråd. Vildt tidskrævende! Så det blev kun til et fag. Vi mangler at lave brusekabinen færdig, vi mangler en del hegn og lidt mere på havebænkskjulet. Og vi skal vande hele sommeren. Og Claude skal lave en hytte!
Næste uge skal vi igang med de transportable hytter hos Rie på Gyllingvej.

Onsdag den 18. maj: Smålandshegnet bliver færdigt. Vi begynder på et lille havebænk-skjul inspireret af Tim Johnson´s "birdsnest" teknik. Birgit går så småt igang med fitchet hegn og Dorthe fletter brusekabine. Vi måtte bestikke værkstedet med kage for at få stolperne spidset med økse.

Tirsdag den 17. maj: Dagen begynder med regn men det lykkedes at tænde op under Claude´s pilekar. Det er ikke ret stort og vi skal bruge rigtig meget pil til brusekabinen. Vi fletter en hytte inspirert af Patric Dougerthy, og næsten et smålandshegn.

Mandag den 9. maj: Vi drager til Moesgaard med en trailer fuld flis. Hvor der ikke er gravet omkring pilen bliver det gjort og det værste ukrudt klippet væk. Så er det klart til vand og flis. Vi glæder os meget til at få vand op til Hedebohuset! Indtil nu har vi slæbt fra Følhuset - mange liter!!
Vi glæder os også til regnen der forhåbentlig kommer i week enden.

Tirsdag den 3. maj: Dorthe og Birgit fælder store pil til stokke, der afbarkes på stedet. Første regnvejrsdag siden vi begyndte. Heldigvis var cafetaget sat op til det kommende smedetræf.

Tirsdag den 12. + onsdag den 13. april: Linda, Lise, Lars og Inger Margrethe arbejder videre med levende pil.

Mandag den 11. april: I det dejligste forårsvejr færdiggjorde vi igloen og fik godt begyndt på den spidshytte der skal forbindes med igloen med en tunnel. Og vi var i Hammel og hente mere pil.

Fredag den 8. april: Selv om kulingen drev over Østjylland, så fik de tapre kvinder lavet det belgiske hegn færdigt + en iglo til tunellen.

Torsdag den 7. april: Vi laver indgangsportal og begynder på alléen og det belgiske hegn. Det var godt vi havde pælespaden men vi kunne godt have brugt nogle stærke mænd til at grave og spidde huller!

Onsdag den 6. april: Vi laver begyndelsen på "plakathytten", som folk skal kende fra plakaten. Det er bare så ærgerligt at vi er nødt til at flette med det som vi fra begyndelsen havde kasseret!!
Vi mangler faktisk stager og bliver nødt til at høste mere et eller andet sted og transportere hertil.

Tirsdag den 5. april: Dorthe + Birgit + Anna var ude med det lange målebånd og lavede omridset til byen. Vi har sprayet en linje rund omkring og markeret de 3 porte + den første levende hytte.
Desværre har nogen stjålet de bundter tyk pil som Dennis lavede mens vi høstede, så vi håber der er tyk pil nok.

Mandag den 7. og tirsdag den 8. marts var Moesgaardudvalget i fuld sving med at høste pil til hyttebyen, som skal laves til årets festival.
Det var de skønneste solskinsdage i lang tid og det var dejligt! Der var heldigvis en del pil som har stået nogle år, så vi har store stokke til portal og høje ting.

Se under Pilefestival Moesgård 2011 hvornår vi arbejder med "byen". Kom og vær med!

FØLG MED HER PÅ SIDEN OG SE HVAD DER SKER FREMOVER

Se om byggeriet af det nye museum på www.moesmus.dk