Pilefestival Moesgård 2011

Vi var mange der havde holdt øje med vejrmeldingerne de seneste døgn. Men hvor heldig kan man være? Pilefestivalen blev afviklet i det skønneste solskin. Dog var det lidt "fugtigt" i den nederste del af marken. Arresø´s bod lignede mere eller mindre en julekrybbe, da vi prøvede at kompensere med halmballer.

Vi havde besøg af Anne Mette Hjørnholm, der demonstrerede sine "bent-wood" møbler og om søndagen holdt hun fordrag om det store pileprojekt på Als i samarbejde med Danfoss Universe.

Klaus Titze var et stort trækplaster. Om lørdagen demonstrerede han sine karakteristiske hegn og om søndagen kunne man komme på work-shop i hans rulleflet. Og det var der rigtig mange der gerne ville!

Lørdag holdt Jette Mellgren lysbilledforedrag om projektet, Mellem Himmel og Hav, på Stige Ø, ved Odense.

Foruden at give ud af sin viden i dyrkergruppens telt, lavede Verner work-shop med stubbestole.
Som noget nyt indenfor aktiviteten kunne børn flette fisk med perler til øjne. En hurtig lille ting der ikke krævede alt for meget tålmodighed. Og jeg skal love for at der blev produceret fisk den week-end!

Da festivalen stod i hytternes tegn kunne man selvfølgelig prøve at flette på sådan en. Karin havde høstet materiale og lavet skelettet, som der blev flettet lystigt videre på i omgange.

Og som altid var der boder med værktøj, bøger, alskens tilbehør og materialer. Cafételtet var nyt og pandekagerne blev bagt ved hjælp af elekricitet i år men det var der ingen der klagede over.

Vi havde satset meget på børnefamilier og havefolket i år og det så ud til at have virket.

Alle hytter og hegn kan ses enkeltvis under "Projekt hytteby"

Jeg har fået billeder af Ida Nielsen og resten er Jens´s og mine. Hvis du har nogle du vil have med, så send dem til mig.

Anna Eklöf   anna.ekloef@gmail.com